The Premotor theory of attention: Time to move on?
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
The Premotor theory of attention: time to move on?
Spatial attention and eye-movements are tightly coupled, but the precise nature of this coupling is controversial. The influential but controversial Premotor theory of attention makes four specific predictions about the relationship between motor preparation and spatial attention. Firstly, spatial attention and motor preparation use the same neural substrates. Secondly, spatial attention is fun...
متن کاملthe effects of time planning and task complexity on accuracy of narrative task performance
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر برنامه ریزی زمانی، هم چنین افزایش میزان پیچیدگی تکالیف در نظر گرفته شده بصورت همزمان، بر دقت و صحت و پیچیدگی عملکرد نوشتاری زبان آموزان می باشد. بدین منظور، 50 نفر از دانش آموزان دختر در رده ی سنی 16 الی 18 سال به عنوان شرکت کنندگان در این زمینه ی تحقیق در نظر گرفته شدند و به دو گروه آزمایشی و کنترل بصورت اتفاقی تقسیم شدند. اعضای گروه آزمایشی هر دو تکلیف ساده و پی...
Time to move on.
I am sure it is no coincidence that in the year I have turned 40 a new challenge has beckoned. In a few months I shall be heading off to train for a new career. After 20 years, six different universities and four countries it is time to venture beyond the world of higher education. I am not being terribly bold, though, quite the opposite, as I am moving into primary education. Grant application...
متن کاملTime to Move On?
Cosmology and particle physics have long been dominated by theoretical paradigms: Einstein’s general theory of relativity in cosmology and the Standard Model of particle physics. The time may have come for paradigm shifts. Does cosmological inflation require a modification of Einstein’s gravity? Have experiments at the LHC discovered a new particle beyond the Standard Model? It is premature to ...
متن کاملthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Neuropsychologia
سال: 2012
ISSN: 0028-3932
DOI: 10.1016/j.neuropsychologia.2012.01.025